منابع آزمون مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی، هرساله برای پذیرش دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. این مدارس به دلیل ارائه امکانات آموزشی بالا و استفاده از مربیان مجرب، ظرفیت محدودی برای پذیرش دانش آموزان دارند.

بهترین راهکار برای برخورداری عموم دانش آموزان از این امکانات، ایجاد یک رقابت سالم بین آنها است. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می تواند راهی برای سنجش دانش آموزان پرتلاش باشد. دانش آموزانی که تمایل به شرکت در این آزمون دارند و به دنبال کسب بالاترین نمره قبولی هستند، باید به بهترین شکل خود را برای پاسخگویی به تمام سوالات آزمون آماده کنند و لازمه این کار، داشتن اطلاعات کافی از بهترین منابع آزمون نمونه دولتی و تسلط بر روی مباحث این منابع است.

دروس منابع آزمون نمونه دولتی پایه نهم سال تحصیلی۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اگر شما نیز جزء دانش آموزان پایه نهم به دهم هستید که تمایل به شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دارند، باید برای کسب نمره قبولی و پذیرش در مدارس نمونه دولتی از منابع این آزمون آگاه بوده و بدانید که کدام یک از دروس جزء منابع آزمون هستند.

این احتمال وجود دارد که سالانه منابع آزمون تغییر کرده و متفاوت با سال های قبل باشد. دانش آموزان باید قبل از برگزاری آزمون از تمامی اطلاعات در این زمینه آگاه باشند و مطالعات کاملی بر روی تمامی مباحث درسی داشته باشند.

دروس منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم عبارتند از:

  • آموزش قرآن و پیام های آسمان
  • فارسی
  • عربی
  • مطالعات اجتماعی
  • زبان انگلیسی
  • علوم تجربی
  • ریاضی

باید این نکته را نیز در نظر داشت که گاها دانش آموزان در درک مفاهیم کتاب های درسی دچار مشکل می شوند و نیاز به توضیح بیشتر مطالب دارند. برای این کار بهتر است دانش آموزان از کتاب های کمک درسی و منابع غیر درسی نیز در کنار دروس خود استفاده کنند.

این منابع می توانند کتاب های کمک آموزشی مانند ریاضیات تیزهوشان از انتشارات خیلی سبز، علوم تیزهوشان از انتشارات خیلی سبز و کتاب های کمک درسی عربی، فارسی و زبان از انتشارات گاج باشند.

سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

نکات ضروری

  1. داوطلبان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت وجه ثبت نام معاف می باشند.
  2. سوالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به شیوه چهار گزینه ای از محتوای کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی طرح خواهد شد.
  3. سوالات درس آموزش قرآن و پیام های آسمانی محتوای مشترک داوطلبان اقلیت های دینی رسمی کشور مانند مسیحیان، کلیمیان، و زرتشتیان به سوالات مشترک اقلیت های دینی بر اساس محتوای کتابهای تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی پاسخ خواهند داد.
  4. به ازای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط یک نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. برای سوالات بدون پاسخ نیز نمره در نظر گرفته نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *