برای تمرکز در کلاس چه باید کرد ؟

[In reply to مشاورهٔ تحصیلی استاد رضایی]
✅پاسخ:

۱) ما چندین ذهن داریم، و وقتی که وارد موقعیت های مختلف میشویم، باید از ذهن های مربوط به آن موقعیت استفاده کینم. بنابراین، وقتی شما تا موقع حضور معلم با دوستتان در مورد مسائل نامربوط به درس صحبت میکنید، طبیعی است که با ورود معلم هنوز در آن دنیا هستید. پس لازم است قبل از ورود معلم، ذهنتان کاملا یک ذهن کلاسی شود. برای مثال، اگر فیزیک دارید، باید سعی کنید برا ی خود یک ذهن فیزیکی ایجاد کنید. برای این کار، ۵ دقیقه قبل از حصور معلم با خود فکر کنید که امروز معلم چه درس میدهد؟ موضوع درس چیست؟ من در این مورد چه میدانم؟ توقع دارم چه مطالبی بیاموزم؟ و…

۲) در کلاس یادداشت بردارید. البته لازم نیست همه صحبتها را بنویسید، ولی مطالب مهم را بنویسید و به هیچ عنوان به یادداشت های دوستانتان تکیه نکنید.

۳) سعی کنید حتی الامکان در کلاس سوال کنید و بدین منظور پیش از هر جلسه، سوالی آماده کنید. اگر معلم در حین درس دادن، به آن پاسخ داد که چه بهتر و در غیر این صورت، از او سوال کنید. این امر باعث تمرکز شما در کلاس خواهد شد.

۴) از روش ایست ذهنی استفاده کنید. در مواقعی که تخیلاتتان به شما فشار می آورد، به محض آنکه متوجه شدید که درحال تخیل هستید، به خود بگویید: “بس” و شروع به گوش دادن کنید. دوباره اگر تخیل به سراغتان آمد، باز هم به خود بگویید: “بس” و به گوش دادن ادامه دهید.

۵) در کلاس ها غیبت نکنید

۶) هنگام تدریس معلم با اطرافیان خود صحبت نکنید.

۷) اگر بتوانید بلافاصله بعد از کلاس مطالب نوشته شده را خلاصه کنید، خیلی بهتر است،ولی اگر نتوانستید، در اولین فرصت، یادداشت هایتان را مرتب کنید.

🌐 www.rezaeiconsul.ir
📌 instagram: rezaeiconsul
🆔 @rezaeiconsul

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *